onsdag 8 augusti 2007

Paddan..


Idag när jag och Danne åkte hem från stallet hände en sorjlig sak. Vi ståg en padda ligga och försöka kravla sig över vägen. Jag ropade till Danne att stanna bilen, så det gjorde han så jag kunde kliva ur. Uppdrag "Rädda paddan" hade inletts. Jag gick längs vägen (vägen utan för kanonen) och var tvungen att ta mig över ett dike för att ta mig till paddan, när jag tagit mig så jag var ungefär en meter från paddan kommer en bil körandes, den måste ju stanna för för paddan så jag kan ta den tänkte jag, men nänä icke! Den uslingen bara körde rätt över paddan! Och där står jag med gråten i halsen och hör ljudet när paddan blir krossad. Mision failed... Så typiskt jag som var så nära att rädda den! Jag är en jätte stor djurvän så jag tyckte det var enormt tragiskt.
Så R.I.P lilla padda hoppas du får det bra i padd himlen och förlåt att jag inte han rädda dig.

Inga kommentarer: