onsdag 8 augusti 2007

1,59,9!!!!!



I helgen har det varit dubbel-trav! Vilket innebär att det är tävling både fredag och söndag. Det lockade många ekipage från hela Sverige. Jag var med i totalt fem lopp under helgen. Fyra på fredagen och ett på söndagen. På fredagen körde jag två lopp var med varje häst och på söndagen endast ett lopp med Vaiper. Madicken var inte alls på humör så det blev inga bra placeringar med henne. Alla andra hästarna i stallet gick jätte bra och satte nya rekord Men helgens prestation stod Vaiper för! Han lyckades ta sig under den magiska och väldigt prestige fyllda 2.oo minuters gränsen! 1,59,9 blev hans slut tid! Vilket alltså innebär att han springer 1000m på 1,59.9 min. Han kommer även på 1p i prestations poäng när jag visar honom på hingst premieringen i april! Så otroligt roligt! Det har verkligen alltid varit målet med Vaiper att få honom under två min! Är så stolt över honom! Jag körde tre lopp med honom under helgen jag kom 4:a en gång och 3:a två gånger. Han var riktigt duktig. Han gjorde skäl för sitt namn, han är ju döpt efter en sportbil! Min dröm som jag har är att han ska bli avelsgodkänd, och det målet är ju lite närmare nu! Då ska jag ta avla fram en föl unge som ska ha Vaiper som pappa och Madicken som mamma! Det måste ju bli värdens finaste häst :)


Inga kommentarer: