torsdag 15 november 2007

Halka+sommardäck = dåligt!


Ja jag vet att man inte ska ha sommardäck när det är is ute, och jag vet att man ännu mindre bör ha utdömda sommardäck...Men men...Det är ju bara några dagar kvar tills det är fredag och jag är ledig och då kan pappa eller Danne byta tänkte min briljanta hjärna imorse när jag begav mig iväg hemifrån. Jag skulle till stallet och sen till jobbet.
Allt var frid och fröjd tills jag skulle svänga in till stallet, jag tyckte att jag körde jätte sakta men icke, rätt var det var så hade jag kört rakt in i en stop-skylt! Inte bra! Halva min kofångare ramlade av, lycktan krossades i monekyler plus att ena sidan av fronten blev lite intryckt...
Så det var bara att ringa till farsgubben och bekänna...
Så det jag vill säga med denna historia är: Kör inte med sommardäck när det är halt, kör mkt sakta och var rädda om er!
Och, ja jag har satt på vinterdäcken nu!

Inga kommentarer: